Kino REJS Słupskiego Ośrodka Kultury we współpracy ze Stowarzyszeniem Triny Papisten zaprasza na festiwal Miejsce Kobiet. Tegoroczna edycja odbędzie się w dniach 19 - 28 listopada. Data ta nieprzypadkowo pokrywa się z terminem międzynarodowej kampanii „16 dni przeciwko przemocy wobec kobiet”. Celem interdyscyplinarnego festiwalu jest zwiększanie świadomości i wrażliwości na wciąż aktualny problem nierówności społecznej, a także wymiana doświadczeń i prezentacja dorobku artystycznego kobiet, nie tylko z naszego regionu.

 

Jak zawsze seansom filmowym, w tym licznym pokazom przedpremierowym, towarzyszyć będą imprezy, z których wymienić należy: inauguracyjne spotkanie ze Stasią Budzisz, wykład "Kobiety jazzu" Andrzeja Winiszewskiego, monodram "Kot mi schudł" Marii Podoleckiej, spektakl „Dzika” w wykonaniu Magdaleny Płanety, wieczór autorski reżyserki filmu „Bo we mnie jest seks” Katarzyny Klimkiewicz, warsztaty psychologiczne i artystyczne, debatę na temat przemocy wobec kobiet PO FILMIE „Ostatni pojedynek” i na zakończenie festiwalu koncert zespołu Sutari "Siostry rzeki".

 

MIEJSCE KOBIET 2021 afisz 11

 

 

Z ogromną radością informujemy, że festiwal MIEJSCE KOBIET został objęty Patronatem Prezydenta Miasta Słupska Krystyny Danileckiej-Wojewódzkiej.

 

Wydarzenia:

Gruzja. Granice wytrzymałości
spotkanie autorskie ze Stasią Budzisz
19 listopada /piątek/, godz.18.00
prowadzenie: Edyta Lubiak
miejsce: Cepelin Books, plac Stary Rynek 7

 

Kot mi schudł
monodram w wykonaniu Marii Podoleckiej
21 listopada /niedziela/, godz. 18.00
miejsce: sala pARTer, Emcek, aleja 3 Maja 22
bilety: 15,00 zł dostępne w kasie kina Rejs
rezerwacja: 507 846 243

Wizyta u weterynarza staje się pretekstem do opowiedzenia smutnej historii o szarej rzeczywistości pewnej kobiety…

 

Opowieści z Wysp Zielonego Przylądka
spotkanie filmowo-podróżnicze z Emilią Wojciechowską
22 listopada /poniedziałek/, godz. 18.00
kino Rejs, Emcek, aleja 3 Maja 22
wstęp bezpłatny
rezerwacja wejściówek: 507 846 243

Spotkanie z słupszczanką, Emilią Wojciechowską, dziennikarką, podróżniczką i producentką filmową, organizatorką między innymi festiwalu CENA, będącego przeglądem kina kobiecego z Wysp Zielonego Przylądka.

Emilia Wojciechowska zabierze widzów na archipelag Wysp Zielonego Przylądka, któremu przyjrzymy się okiem kamery lokalnych reżyserek. Pokaz filmowy będzie także punktem wyjścia do ilustrowanej fotografiami opowieści o Zielonym Przylądku.

 

Koraliki są dobre na wszystko
warsztaty rękodzieła
23 listopada /wtorek/, godz. 17.00 - 20.00
prowadzenie: Roma Linke
miejsce: Emcek, sala Tango /wejście z holu kina/, aleja 3 Maja 22
wstęp: 20 zł zapisy: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
kontakt: 507 846 243

 

Jazz jest kobietą, czyli jak kobiety tworzyły historię jazzu
prezentacja multimedialna
23 listopada /wtorek/, godz. 18.00
prowadzenie: Andrzej Winiszewski
kino Rejs, Emcek, aleja 3 Maja 22
wstęp z biletem na seans "Ella: Just One of Those Things"
rezerwacja: 507 846 243

Choć podręczniki często o tym milczą, to jednak kobiety znaczyły i znaczą w historii jazzu o wiele więcej niż się spodziewamy. Obecne były już u zarania jazzowych dziejów, bywały pionierkami, eksperymentującymi i wybitnymi instrumentalistkami, twórczyniami fenomenalnych żeńskich zespołów ale także wpływowymi żonami wielkich jazzmanów. O nich, kobietach zwykle stojących w tle,jest to spotkanie.Program obejmuje niemal 100-letnią historię jazzu zarówno na świecie jak i w Polsce.Pojawiają się w nim czasem zupełnie nieznane fakty z życia największych ikon jazzowego świata z naciskiem na rolę kobiet – artystek, żon czy partnerek-w artystycznej działalności największych sław „męskiego”jazzowego świata, od Armstronga do Davisa i Parkera do Coltrane ale także od Zofii Komedowej do Urszuli Dudziak. Na prezentację składają się archiwalne materiały fotograficzne, fragmenty filmów i clipów muzycznych oraz przykłady dźwiękowe.

 

Podróż bohaterki
warsztaty oparte na grze coachingowej
24 listopada /środa/, godz. 16.00 - 19.00
prowadzenie: Agnieszka Biernacka
miejsce: Centrum Inicjatyw Obywatelskich, Słupsk, aleja Sienkiewicza 19 II p.
uczestnictwo bezpłatne zapisy: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
kontakt: 507 846 243

 

Spotkanie z reżyserką Katarzyną Klimkiewicz
25 listopada /czwartek/, godz. 18.00
prowadzenie: Edyta Lubiak
kino Rejs, Emcek, aleja 3 Maja 22
wstęp z biletem na seans "Bo we mnie jest seks"
rezerwacja: 507 846 243

 

Debata na temat przemocy wobec kobiet
cykl spotkań PO FILMIE
26 listopada /piątek/, godz. 17.00
prowadzenie: Aleksandra Polak
kino Rejs, Emcek, aleja 3 Maja 22
wstęp z biletem na seans "Ostatni pojedynek"
rezerwacja: 507 846 243

 

Dzika
monodram w wykonaniu Magdaleny Płanety
27 listopada /sobota/, godz. 19.00
miejsce: Teatr Rondo, ul. Niedziałkowskiego 5
wstęp bezpłatny
wejściówki dostępne w kasie kina Rejs, w dniu spektaklu w Teatrze Rondo
rezerwacja: 507 846 243

"Weź do ręki garść powietrza, ziemi napchaj do ust, zamknij oczy i czekaj, aż przyjdzie ona - matka wszystkich, Odwieczna Starucha. Rozgoni Twe wieczne śnienie, zetrze Ci z oczu parch."

Monodram Magdaleny Płanety "Dzika" opowiada historię nie jednej, a wielu kobiet. Rozprawia się z głęboko zakorzenionym wzorcami, opartymi na strachu, lęku i odwiecznej próbie utrzymania kobiet w przekonaniu, że są gorsze i zasługują na mniej niż mężczyźni. Pomimo, że tysiące lat patriarchatu trudno zmieścić w jednym, scenicznym zdarzeniu, opowiedzianym przez jedną osobę - Płaneta podejmuje tę próbę, posługując się nie tylko swoim głosem, lecz jak wskazuje scenariusz - głosami wielu przodkiń. Przodkiń nas wszystkich. 

 

Jak być dobrą dla siebie
warsztaty psychologiczne
27 listopada /sobota/, godz. 10.00 – 14.00
prowadzenie: Monika Witkowska
miejsce: Emcek, sala Tango /wejście z holu kina/, aleja 3 Maja 22
uczestnictwo bezpłatne zapisy: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
kontakt: 507 846 243

 

Sutari
koncert prezentujący materiał z albumu „Siostry rzeki”
28 listopada /niedziela/, godz. 19.00
miejsce: Teatr Rondo, ul. Niedziałkowskiego 5
bilety: 25,00 zł
przedsprzedaż w kasie kina Rejs, w dniu koncertu w Teatrze Rondo
rezerwacja: 507 846 243

SIOSTRY RZEKI to dialog z tradycjami ludowymi splecionymi wokół tematów natury, wolności, kobiecości i siostrzeństwa. Opowieść o drzemiącej w nas wewnętrznej sile, która daje szansę na zmianę naszego losu. Album dedykujemy Matce Ziemi oraz wszystkim tym, którzy pracują dla ochrony naszego wspólnego środowiska.

Trio SUTARI to siła trzech kobiecych głosów i bogatej wyobraźni muzycznej. Artystki kontynuują tradycje polskich pieśniarek ludowych. Ich praca nadała nowy kierunek myśleniu o muzyce tradycyjnej w Polsce. Eksperymentują z różnymi technikami wokalnymi, wielogłosem, tradycyjnymi polskimi rytmami. Tworzą własne instrumenty oraz badają potencjał muzyczny przedmiotów codziennego użytku. Aranżują tradycyjne polskie pieśni, a także komponują własne utwory, oparte na różnych kobiecych tradycjach muzycznych. 

SUTARI grają w składzie:
KASIA KAPELA -śpiew, skrzypce, kankle, bęben ramowy, grzechotki
BASIA SONGIN - śpiew, Wilcze Basy, Sowa, bęben ramowy
KAROLINA GŁOGOWSKA - śpiew, skrzypce, bębny ramowe, perkusjonalia

 

Seanse filmowe:

Bo we mnie jest seks plakat

BO WE MNIE JEST SEKS

Polska 2021, 105 min
reżyseria: Katarzyna Klimkiewicz
scenariusz: Patrycja Mnich, Katarzyna Klimkiewicz
zdjęcia: Weronika Bilska
muzyka: Radosław Łuka
obsada: Maria Dębska, Leszek Lichota, Krzysztof Zalewski, Bartłomiej Kotschedoff, Katarzyna Obidzińska

Warszawa, lata 60. Przed ekranami czarno-białych odbiorników zasiadają miliony Polaków. I nagle ktoś przykuwa ich wzrok. To Kalina Jędrusik – zjawiskowa aktorka i piosenkarka, która wnosi koloryt do bezbarwnej rzeczywistości. Kusi wdziękiem i seksapilem. Elektryzuje panów i oburza panie. Oto pierwsza seksbomba PRL-u, zwana polską Marilyn Monroe.
Kalina nie chce się wpisywać w ówczesny model kobiety. Żyje na własnych zasadach, co nie zawsze podoba się pruderyjnemu społeczeństwu i niektórym przedstawicielom władzy. Liczne skandale, życie w miłosnym trójkącie z mężem Stanisławem Dygatem i Luckiem, kontrowersyjne wypowiedzi i epatujące seksapilem stroje sprawiają, że Kalina zyskuje także miano naczelnej skandalistki PRL. A przecież największy skandal z jej udziałem dopiero się zacznie…
„Bo we mnie jest seks” to ważny fragment z życia Kaliny Jędrusik, o której śmiało można powiedzieć, że jest największą ikoną polskiej popkultury. To historia wzlotów i upadków jej zawrotnej kariery. Wydarzeniom z życia Jędrusik towarzyszy atmosfera szalonej zabawy środowiska ówczesnej śmietanki towarzyskiej.

25 listopada, po seansie DKF PROJEKCJA, spotkanie z Katarzyną Klimkiewicz, reżyserką filmu, poprowadzi Edyta Lubiak.

 

Titane plakat

TITANE

Francja 2021, 108 min
reżyseria: Julia Ducournau
scenariusz: Julia Ducournau
muzyka: Séverin Favriau, Fabrice Osinski, Stéphane Thiébaut, Jim Williams
zdjęcia: Ruben Impens
obsada: Vincent Lindon, Agathe Rousselle, Garance Marillier, Myriem Akheddiou, Bertrand Bonello

Film Julii Ducournau zaczyna się od emocjonalnej eksplozji, po której napięcie nieustannie rośnie - aż do ostatniej sekundy tej zdumiewającej, atakującej wszystkie zmysły historii. Titane rozsadza ekran: demolując granice gatunków, włamując się do męskich filmowych fantazji, przebijając balon naszych oczekiwań.
Alexia, posiadaczka tytanowych płytek, złych wspomnień i niezwykle ponętnego ciała, które nie ulega korozji, nie pozwala się lubić i nie daje się nie kochać. Jej życie jest jak rajd Paryż-Dakar: rozpaczliwie walczysz o przetrwanie i nigdy nie wiesz, co będzie za zakrętem. Może baśń? Może horror? Melodramat? Feministyczna przypowieść o wewnętrznej przemianie? Choć wydaje się to niemożliwe, w Titane spotyka się wyobraźnia Davida Cronenberga, Luca Bessona i Claire Denis. Ducournau bezbłędnie łączy pozornie odległe światy i stylistyki.

Być może tylko w taki sposób można dziś mówić o tych uczuciach i emocjach, nie popadając w banał, a także przechwytując je od zaślepionych obrońców konserwatywnej moralności. U Ducournau nic nie jest takie, jak w „zwykłej” rzeczywistości: trudno o dziwniejsze rodziny, patologiczniejszą miłość i bardziej zwichrowane tożsamości. Ale Francuzka tworzy dzieło inkluzywe, przez silne emocje i jeszcze mocniejsze obrazy włączające nieoczywiste zachowania i uczucia w krąg oswojenia. U niej każdy rodzaj miłości, uczuć, osobowości i płci ma dla siebie miejsce. /Michał Piepiórka, Bilżej Ekranu/

 

Psie pazury plakat

PSIE PAZURY

The Power of the Dog
Australia, USA, Wielka Brytania, Kanada 2021, 126 min
reżyseria: Jane Campion
scenariusz: Jane Campion
muzyka: Jonny Greenwood
zdjęcia: Ari Wegner
obsada: Jesse Plemons, Benedict Cumberbatch, Kirsten Dunst

Charyzmatyczny farmer Phil Burbank budzi powszechny podziw i strach. Gdy jego brat sprowadza na wspólne ranczo nowo poślubioną żonę i jej syna, Phil staje się ich dręczycielem. Wkrótce jednak zaczyna do niego docierać, czym jest miłość.

"Psie pazury" zachwyca epickimi i zapierającymi dech w piersiach zdjęciami górzystej Montany. Krajobrazy dzikiej prerii i górskich potoków to nie tylko tło dla rozgrywających się wydarzeń – natura żyje i współodczuwa, cicho przyglądając się wewnętrznym rozterkom bohaterów. Z ukrycia obserwujemy Phila, gdy milimetr po milimetrze bada dłońmi końskie siodło swojego jeździeckiego mistrza - Branco Henry’ego, albo gdy lub skupiony i pełen pasji plecie ze skórzanych pejczy warkocze. Każdy dotyk implikuje tutaj kipiącą seksualnością grę pożądania – i dlatego właśnie filmowi Campion nie można odmówić ani tematycznego rozmachu, ani ulotnej sensualności. Reżyserka, nie pierwsza i nie ostatnia, znajduje pod pancerzem rozbuchanej kowbojskiej męskości coś wrażliwego i kruchego. I przekonuje, że ze wszystkich wilczych instynktów najpierwotniejszym pozostaje strach. /Daria Sienkiewicz, Filmweb.pl/

 

Paryż 13 dzielnica

PARYŻ, 13. DZIELNICA

Les Olympiades, Paris 13e
Francja 2021, 105 min
reżyseria: Jacques Audiard
scenariusz: Jacques Audiard, Léa Mysius, Céline Sciamma
muzyka: Rone
zdjęcia: Paul Guilhaume
obsada: Lucie Zhang, Makita Samba, Noémie Merlant, Jehnny Beth, Geneviève Doang

Zachwycająca ekranizacja dzieła geniusza komiksu, stylowa, czarno-biała love story, nad którą w roli scenarzystek pracowały Céline Sciamma i Léa Mysius. Te fantastyczne twórczynie zaadaptowały na potrzeby kina komiksowy hit - Śmiech i śmierć Adriana Tomine'a, album, który ukazał się także w Polsce nakładem Kultury Gniewu.

Akcja Paryża, 13. dzielnicy rozgrywa się pośród wieżowców i esplanad paryskiego blokowiska, tutejszego Chinatown. Na tle surowej, brutalistycznej architektury uczucia i ciała bohaterów wydają się szczególnie kruche i podatne na zranienie. Emilie zakochuje się w swoim sublokatorze Camille'u. Ten podejmuje erotyczną grę, ale broni się przed uczuciami – do czasu, gdy poznaje Norę, która ma obsesję na punkcie Amber, tajemniczej dziewczyny pracującej na seks-kamerce.
Jacques Audiard misternie krzyżuje i plącze drogi swoich bohaterów i z niebywałą lekkością kreśli na ekranie portret współczesnych kochanków: śmiało otwierających drzwi do swoich sypialni, ale trzymających serca pod kluczem. /Małgorzata Sadowska/

 

Lingui plakat

LINGUI

Belgia, Francja, Niemcy 2021, 87 min
reżyseria: Mahamat-Saleh Haroun
scenariusz: Mahamat-Saleh Haroun
zdjęcia: Mathieu Giombini
muzyka: Wasis Diop
obsada: Achouackh Abakar, Rihane Khalil Alio, Youssouf Djaoro,
Briya Gomdigue, Hadje Fatime N'Goua

Jeden z najgłośniejszych filmów ostatniego festiwalu w Cannes zrealizowany przez uznanego reżysera z Czadu Mahamata-Saleha Harouna. Amina ciężko pracuje i samotnie wychowuje nastoletnią córkę. Gdy dowiaduje się, że ta jest w ciąży, postanawia pomóc jej w dokonaniu aborcji, która w jej kraju jest nielegalna.
„Lingui” to zaskakująco uniwersalna opowieść o kobiecej solidarności i determinacji. Mahamat-Saleh Haroun z wielką empatią rysuje portret bohaterek, które próbują walczyć o swoją godność i niezależność w brutalnej, patriarchalnej rzeczywistości, zawładniętej przez religię i anachroniczne tradycje, potrafiące uczynić z młodej matki społecznego wyrzutka. To nie tylko kameralny dramat i portret społecznych napięć w odległej części świata, lecz również poezja kina w czystej postaci – niezwykłe zdjęcia Mathieu Giombiniego są żywe i duszne, perfekcyjnie skomponowane, nasycone cudownymi barwami. /Marcin Pieńkowski/

W „Lingui” Haroun po raz kolejny pokazuje, że swoiste kinowe fusion europejskich rozwiązań kina gatunkowego i społecznego z afrykańską kulturą daje wspaniałe efekty. To film oparty o uniwersalne emocje i przeżycia dotykające kobiety pod każdą szerokością geograficzną, a przy tym spełniony artystycznie i konceptualnie. (…) Czy to najlepsza produkcja poruszająca temat aborcji, od „4 miesięcy, 3 tygodni i 2 dni”? Nie wykluczam. /Marcin Prymas, Pełna Sala/

 

Jestem Greta plakat

JESTEM GRETA

I Am Greta
Szwecja 2020, 97 min
reżyseria: Nathan Grossman
scenariusz: Hanna Lejonqvist, Per K. Kirkegaard, Olof Berglind
muzyka: Jon Ekstrand, Rebekka Karijord
zdjęcia: Nathan Grossman
obsada: Greta Thunberg, Svante Thunberg, Niclas Svenningsen, António Guterres

W sierpniu 2018 roku 15-letnia Greta Thunberg rozpoczyna pod szwedzkim parlamentem klimatyczny strajk szkolny. Stawia tym samym pytanie dorosłym: jeśli nikogo nie obchodzi jej przyszłość na Ziemi, to dlaczego ona miałaby przejmować się swoją przyszłością w szkole? W ciągu kilku miesięcy jej akcja nabiera rozpędu i przekształca się w globalny ruch społeczny. Spokojna szwedzka uczennica ze spektrum autyzmu zmienia się w światowej sławy aktywistkę. Film pokazuje historię Grety Thunberg od pierwszego dnia jej strajku szkolnego aż do dramatycznej morskiej przeprawy do Nowego Jorku na szczyt ONZ w sprawie klimatu. Po drodze Greta pojawia się także w Katowicach, żeby zabrać głos podczas szczytu klimatycznego.
Reżyser, zafascynowany jej szczerością i charyzmą, od początku towarzyszył jej z kamerą, próbując uchwycić moment narodzin pokoleniowej przywódczyni. Obserwujemy, jak najpierw nieśmiała i niezauważana nastolatka, z czasem skupia na sobie coraz więcej uwagi i jak zmusza polityków do zmiany myślenia o zmianach klimatycznych i inspiruje innych aktywistów do podejmowania podobnych działań na całym świecie w ramach ruchu #FridaysForFuture. W miarę, jak jej działania nabierają rozgłosu, pojawiają się również groźby i ataki ze strony tych, którzy zaprzeczają kryzysowi klimatycznemu.

 

Ella Fitzgerald plakat

ELLA FITZGERALD: JUST ONE OF THOSE THINGS

Wielka Brytania 2019, 89 min
reżyseria: Leslie Woodhead
obsada/wywiady: Tony Bennett, Jamie Cullum, Laura Mvula, Johnny Mathis, Smokey Robinson, Cleo Laine, Andre Previn, Norma Miller, Patti Austin, Izsak Perlman, Margo Jefferson, Will Friedwald, Ray Brown Jr. (syn)

Ella Fitzgerald miała zaledwie 15 lat kiedy w roku 1934 wygrała konkurs talentów w Teatrze Apollo w Harlemie. W ciągu kilku miesięcy stała się wielką gwiazdą. Film zabiera nas w podróż przez ponad sześć dekad podczas których jej zachwycający głos zamieniał osobiste tragedie i problemy ówczesnych czasów, w wielką radość.
W filmie pokazane są niepublikowane dotąd zdjęcia i wywiady. Oto Ella jakiej nie znał świat - twarda, zamyślona, zabawna, olśniewająca innowatorka w muzyce. Film odkrywa także nieznane dotąd fakty dotyczące Elli walczącej o prawa obywatelskie w czasach rasizmu, oraz dylematy z jakimi walczyła prywatnie przez całe swoje życie: głód występów przed wielbiąca ją publicznością, z nieustanną tęsknotą za mężem i synem. W momencie kiedy stała się najwspanialszą piosenkarką na świecie, jej pianista i przyjaciel Oscar Peterson powiedział, że Ella "była najbardziej samotną kobietą na świecie". Z kolei Jamie Cullum powiedział, że "jej muzyka jest z jednym z powodów, dla których warto żyć na tej planecie".

Seans rozpocznie godzinna multimedialna prezentacja dziennikarza muzycznego Andrzeja Winiszewskiego pt. „Jazz jest Kobietą, czyli jak kobiety tworzyły historię jazzu”.

 

Ostatni pojedynek plakat

OSTATNI POJEDYNEK

The Last Duel
USA, Wielka Brytania 2021, 152 min
reżyseria: Ridley Scott
scenariusz: Nicole Holofcener, Ben Affleck, Matt Damon
muzyka: Harry Gregson-Williams
zdjęcia: Dariusz Wolski
obsada: Matt Damon, Adam Driver, Jodie Comer, Harriet Walter, Ben Affleck, Alex Lawther

„Ostatni pojedynek” to wciągającą opowieść o zdradzie i zemście, rozgrywającą się w scenerii czternastowiecznej Francji, gdzie brutalność i przemoc wobec kobiet są na porządku dziennym, a spory rozstrzyga się w pojedynkach na śmierć i życie.

Co nam może powiedzieć XIV-wieczna rzeczywistość o epoce #MeToo? Wbrew pozorom – sporo. Dowodzi tego najnowszy dramat psychologiczny wyreżyserowany przez 83-letniego Ridleya Scotta przedstawiający wraz z okolicznościami przebieg słynnego procesu sądowego ze średniowiecznej Francji. Wytoczył go waleczny rycerz swojemu przyjacielowi, faworyzowanemu przez dwór giermkowi, którego oskarżył o zgwałcenie swojej żony. Już sam fakt, że w warunkach obowiązywania rygorystycznego kodeksu honorowego taki proces naprawdę się odbył, wydaje się ciekawy. /Janusz Wróblewski, Polityka.pl/

26 listopada, w ramach cyklu PO FILMIE, zapraszamy na dyskusję, której moderatorką będzie Aleksandra Polak, ekspertka do spraw europejskich i równości płci.

 

 

 mary kay1

Partnerem festiwalu jest firma Mary Kay

Mary Kay Ash - w 1963 roku założyła firmę opartą na zasadach, którymi kierowała się w życiu: na uczciwości, szczerości i mocy odmieniania losów. Dziś te zasady pozostają wciąż żywe. Filozofia firmy jest prosta: z każdym produktem składam obietnicę, której muszę dotrzymać. Mary Kay to blisko czterdzieści rynków na całym świecie. Jako jedna z najbardziej cenionych globalnych firm sprzedaży bezpośredniej Mary Kay zapewnia milionom kobiet możliwości rozwoju. To okazja do budowy udanego, niezależnego biznesu i harmonijnego życia.

Małgorzata Socha - lider zespołu i doradca do spraw piękna w firmie Mary Kay. Od 15 lat używam kosmetyków Mary Kay i niezmiennie twierdzę, że to najlepsza firma na świecie. Oferuję usługi doboru kosmetyków Mary Kay do pielęgnacji oraz kolorówki pod Twoje potrzeby skóry, pod Twój wiek, pod Twoje wymagania. Doświadcz Złotego Serwisu Mary Kay! Wyglądaj pięknie dzięki indywidualnie dobranym poradom. 

 

 

 

MIEJSCE KOBIET 2021 - afisz